Zloupotreba zahteva za zaštitu prava i odluke o obustavi postupka

Bez autora
Oct 31 2012

Po članu 111 stav 2. Predloga zakon o javnim nabavkama, Naručilac može da obustavi postupak javne nabavke iz objektivnih i dokazivih razloga, koji se nisu mogli predvideti u vreme pokretanja postupka..., takođe član 169 stav 3. glasi „Pretpostavlja se da je podnosilac zahteva čija su tri zahteva za zaštitu prava potpuno odbijena u periodu od šest meseci neprekidno, zloupotrebio zahtev za zaštitu prava, osim ako u postupku pred Republičkom komisijom ne dokaže suprotno“.S obzirom na to da su u praksi moguće zloupotrebe ovih stavova od strane naručilaca i nesavesnih ponuđača, konsultanti iz firme „Tenderi d.o.o. Kragujevac“, predložili su brisanje.

Zloupotreba zahteva za zaštitu prava i odluke o obustavi postupkaPo članu 111 stav 2. Predloga zakon o javnim nabavkama, Naručilac može da obustavi postupak javne nabavke iz objektivnih i dokazivih razloga, koji se nisu mogli predvideti u vreme pokretanja postupka..., takođe član 169 stav 3. glasi „Pretpostavlja se da je podnosilac zahteva čija su tri zahteva za zaštitu prava potpuno odbijena u periodu od šest meseci neprekidno, zloupotrebio zahtev za zaštitu prava, osim ako u postupku pred Republičkom komisijom ne dokaže suprotno“.

S obzirom na to da su u praksi moguće zloupotrebe ovih stavova od strane naručilaca i nesavesnih ponuđača, konsultanti iz firme „Tenderi d.o.o. Kragujevac“, predložili su brisanje.

Primer: Javna nabavka sukcesivna isporuka dobara, izvršenje  usluga ili izvođenje radova.

Postojeći ponuđač izabran po prethodnoj javnoj nabavci baš po meri narucioca. Naručilac je u obavezi  da raspiše novu javnu nabavku za tekuću godinu, čini to sa zakašnjenjem,  sačinjava nejasnu konkursnu dokumentaciju, zatim vrši delimične ispravke produžava rok za dostavljanje ponuda, konkursna dokumentacija je i dalje nejasna, na zahtev ponuđača ne želi da je ispravi, ponuđač podnosi zahtev pre podnošenja ponude. Naručilac odbija zahtev kao neosnovan, postupak se nastavlja pred Republičkom komisijom, Republička komisija usvaja zahtev za zaštitu prava i nalaže naručiocu da ponovi postupak i pripremi konkursnu dokumentaciju u skladu sa zakonom. Potom naručilac koristi neprimereno dug rok za ponavljanje postupka, ponovo čini propuste u konkursnoj dokumentaciji ponovo sledi procedura kao u prethodnom sa produženjem roka za dostavljanje ponuda, jedan ili dva ponuđača dostavili ponude, ostali odustali, po izboru najpovoljnije ponude jedan ponuđač, ponuđač „statista“ vrši uvid i utvrđuje da izabrana ponuda ne ispunjava uslove zahtevane konkursnom dokumentacijom – podnosi zahtev za zaštitu prava, Naručilac ga odbija kao neosnovan, Republička komisija usvaja kao osnovan i nalaže naručiocu da ponovi stručnu ocenu ponuda. Naručilac postupa po nalogu Republičke komisije ponavlja stručnu ocenu ponuda i zaključuje da je zbog isteka godine (već je novembar ili decembar) prestala je potreba za tom javnom nabavkom i postupak se obustavlja po stavu čije brisanje predlažemo. Ponuđač koji je zagovarao zakonitost zalud je izgubio i vreme i novac, nije sprečio naručioca da realizuje svoju zamisao – nabavku vrši od poželjnog ponuđača, jer je na to primoran od strane „nesavesnog ponuđača“ koji se samo žali. Kakva farsa. Zagovornik zakonitosti postao je „nesavesan ponuđač“, a još postoji  opasnost da bude optužen kako je zloupotrebio zahtev za zaštitu prava.

Mišljenje konsultanata iz firme Tenderi, a sigurni smo i svih savesnih ponuđača i naručioca jeste da se primenom ovih članova može manipulisati u korist onih koji „nameštaju tendere“, pa ih zato treba i brisati iz Zakona.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik